Jun 15, 2008

Semalam & Hari ini....tensi

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Semalam...ke mana aku semalam?...lepas subuh, dari awal pagi aku keluar tolong sorang client buatkan last minute punya kerja...padahal malam tu aku tidur pkl 5pg sebab nak siapkan kerja client ni...sampai bola pon aku tak sempat tengok...Alhamdulillah, by tengahari selesai...datang pulak cousin aku ajak jalan2 a.k.a shopping tingkap...aku tak menolak sebab memang antara feberet aku shopping tingkap ni kalau mau hilang tensen...tak pergi jauh 1Utama je...abis buang masa kat sana minta cousin aku hantar ke LRT KJ...ada sesi karok pulak dengan jooz, abg rizal & SG...aku macam biasa sampai last sekali...ada orang yg pergi london lama la jugak dah balik ghupenye...pendek cerita, karok berjalan dengan jayanya & abg rizal belanja...sang kyu....jimat duit time2 naik minyak ni...malamya, pergi ke lanai seni ada Ija perform & macam2 lagi persembahan...layan la jugok dengan aksi2 menarik malam tu...especially, adegan2 yg membabitkan mamat nama amy sorang ni...Ija punya performance?...herm bagi aku ok la tuh...review selanjutnya...maybe la ada...oleh kak SHE yg ada juga malam tu...boleh la kalu mau baca review, sila ke Blog Mata...seterusnya pergi makan kat ampang tapi pikiran aku dok merawang pikir mende yg bakal menyusahkan aku besoknya...adessss...kawan punya pasal...tapi sempat la jugak tengok game spain vs sweden kejap...lepas tu semua bersurai...balik rumah jooz tolong hantarkan...sang kyu juzaili...susah2 je..(nak minta gambar la kt sapa2 yg ada ambil gambar semalam...sang kyu)

Hari ni...dari pagi aku keluar pergi rumah kawan aku sorang ni mau hantar kerja punya barang...call punya call...msg punya msg..tunggu punya tunggu tak dapat2...nak masuk, pak guard tak bagi almaklum la apartment...lepas 45 menet aku blah balik rumah...adess...bengang tahap gaban aku dibuat kawan aku ni...tengahari baru la dia call aku balik...ghupe-ghupenye dok layan tido...ishh...time2 dok buat kerja last minit pon boleh layan tido lagi...suruh dia datang rumah aku & ambil barang...nasibla sabarku masih tinggi...nak marah jadi tak marah, lagi2 bila dia bawa sekali wife & baby baru dia kat rumah aku...takpala...selesai sudah 1 kerja...

2;30ptg bertolak ke damansara utama dgn femili ada kenduri kahwin anak kawan parents ku...balik rumah aku dok buang masa...Bila tak ada kerja...mende bawah ni la yg aku buat...thanks to
firdee sbb men'teringat'kan aku mende yang dah lama aku tak buat...so saje la mau cuba2 balik teknik dramatic effect ni ala2 rojak campur...walopon ku tak terer mana...sekurang2 release tensi ku hari ni...

Percubaan pertama kat gambar seramz la kunun...jangan dikutuk sudah...mane yg seramz? ahakz...seramz ke?...(gambar sekadar hiasan)

(ermm...sapain?)


(angkel freddy.....heee)

lepastu try buat kat gambar permandangan pula...lagi la jgn dikutuk ye...memang tak terer pom (gambar sekadar hiasan)

(Genting Highlands)


(Cameroon Highlands)


sambungan....

5;00ptg: adikku call cakap kek seprais dah ready..tunggu malam je utk majlis seprais hari lahir father ku...

6;00ptg: adham a.k.a itikz call ajak join tngok wayang...bajet2 ku lepas tngok wayang dlm pukul 9mlm, boleh la pecut balik rumah join majlis seprais...

6;50ptg: di TGV Sunway Pyramid tengok Hulk atas jemputan Adham a.k.a Itik dengan azry, nad, abby & shaz...

8;45mlm: wayang selesai, adikku sms majlis seprais dah selamat berjalan (aiyak melepas aku), bapaku sms pulak lepas tu cakap no worries, balik nanti pomb bole buat seprais balik...Alhamdulillah

9;00mlm: singgah Pyramid Bowl atas tugas2 khas sebelum berangkat dengan yg lain ke fariz maju Kelana Jaya...kedai mamak yg tak terkira kalinya aku lepak kat situ...sampai situ kitorang di join oleh zarip & wan yg memang duduk Kelana Jaya...

11;00mlm: semua selamat bersurai & aku bergerak balik rumah...(btw, sang kyu kat shaz sbb belanja tengok wayang...aiseh..malu la den...)

11;30mlm: sampai rumah, parent ku ada kat bawah duk tengok tv...maka majlis seprais yg tak seprais dah...dibuat sekali lagi..kali ni dgn kehadiran aku...almaklum, awal2 tadi tak dapat join atas musabab salah info...bezanya kali ni..aku sorang je yg makang...yg lain dah kenyang...besok aku harap dapat buat seprais lagi...nak bagi hadiah yg aku simpan utk father ku dekat 2 bulan...

syukurku, Alhamdulillah dikurniakan Allah kepada Ayah, umur yg menjangkau genap 52 tahun pada 15hb jun 2008...harapanku semoga Ayah sentiasa di bawah lindungan, rahmad & redhaNya sentiasa...semoga begitu juga untuk kami sekeluarga...sehingga ke akhir hayat kami..insyaAllah...amin...mohon kita hambaNya hanya padaNya...